صبحانه یکی از وعده های مهم غذایی است که نقش اساسی در سلامت جسمی، فکری و آغاز فعالیت های روزانه کودکان و دانش آموزان دارد به همین سبب به منظور رشد مناسب دانش آموزان و تأمین انرژی و ویتامین های اساسی مورد نیاز بدن آنان برنامه صبحانه در نظر گرفته شده است.

خوردن صبحانه به صورت دسته جمعی باعث ایجاد فضایی فرح بخش، افزایش علاقه به خوردن صبحانه و همچنین افزایش میل بیشتر به خوردن صبحانه می شود.

صبحانه سالم باید به اندازه کافی فیبر و پروتئین داشته باشد و می توان از حبوبات، تخم مرغ آبپز، آب پرتقال، نان گندم، مقداری پنیر و گردو، شیر کم چرب یا حتی گوشت کم چرب برای تهیه صبحانه سالم استفاده و در کنار آن یک میان وعده کوچک که انرژی روزانه دانش آموز را تامین کند، آماده کرد.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *